Regulamin

Opona.pl to sklep internetowy, dostępny w domenie www.opona.pl, prowadzony przez spółkę pod firmą HANDLOPEX S.A. z siedzibą Warszawie, przy ul. Regulskiej 49, 02-495 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000165990, NIP: 813-033-68-43, REGON: 690103056, tel. 17 86 04 359, fax 17 86 04 331 , z którą Klienci mogą się kontaktować pod następującym adresem mailowym sklep@opona.pl.  

Spis treści

  1. Definicje
  2. Jakość produktów
  3. Dostępność towarów
  4. Ceny towarów
  5. Koszt przesyłki
  6. Warunki płatności
  7. Składanie zamówienia
  8. Realizacja zamówienia
  9. Warunki dostawy
  10. Kontrola zawartości przesyłki
  11. Dowód zakupu
  12. Zwrot lub wymiana towarów
  13. Zasady reklamacji
  14. Ochrona prywatności
  15. Postanowienia przejściowe i końcowe

Definicje

 

  • Klient - osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia towaru w sklepie internetowym Spółki.
  • Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
  • Regulamin – niniejszy dokument
  • Spółka - spółka pod firmą HANDLOPEX S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Regulskiej 49, 02-495 Warszawa, 35–082 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000165990, o numerze NIP 8130336843, o numerze REGON 690103056
  • Strona - Spółka i Klient
  • Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego Spółki i/lub drogą telefoniczną, określające rodzaj i liczbę towaru.

 

Jakość produktów

Sprzedajemy tylko i wyłącznie nowe opony oraz opony "bieżnikowane" (marka PROFIL). Wszystkie towary są produktami pełnowartościowymi oraz posiadają pełną gwarancję producentów.

Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport", za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji. Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom klientów, sklep Opona.pl skrócił ten okres do 24 miesięcy. W innym przypadku jest to dokładnie zaznaczone na stronie produktu.

Sprzedajemy tylko i wyłącznie nowe opony oraz opony "bieżnikowane" (marka PROFIL), nie starsze niż 24 miesiące od daty produkcji*

* informacja nie dotyczy wyraźnie opisanych opon w dziale wyprzedaż

Dostępność towarów

W większości wypadków prezentowanie towarów na stronie jest jednoznaczne z faktem, że posiadamy ów towar na stanie. Może się jednak zdarzyć, że nie będziemy dysponować ilością towaru, bądź konkretnym modelem opony, który zażyczył sobie klient. W takim wypadku prosimy o bezzwłoczny kontakt telefoniczny bądź e-mailowy z sklepem internetowym Opona.pl.
Zdjęcia produktów mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych cech produktu.

Ceny towarów

Ceny obowiązujące w naszym sklepie są cenami brutto podanymi w PLN, za jedną sztukę danego produktu (cena należna zgodnie z ustawą o cenach). Obowiązująca cena to ostateczna kwota do zapłaty, która jest podawana przy składaniu zamówienia. W cenę nie jest wliczony montaż opon. Ceny te obowiązują wyłącznie w odniesieniu do zakupów dokonanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Opona.pl.

Koszt przesyłki

Sklep internetowy Opona.pl pobiera opłaty za przesyłki w wysokości 18 zł za każde 2 sztuki opon do samochodów osobowych, terenowych i dostawczych o średnicy osadzenia do 18" włącznie oraz o wadze 1szt. do 16kg wysyłanych na terenie Polski. W przypadku zakupu 1 sztuki tego rodzaju opon również naliczana jest opłata w wysokości 18 zł. W przypadku opon do samochodów osobowych, terenowych i dostawczych, których średnica osadzenia przekracza 18" lub waga 1 szt. zawiera się w przedziale od 16kg od 32kg naliczana jest opłata 18 zł za każdą sztukę. W przypadku opon, których waga przekracza 32kg oraz w przypadku przesyłek poza granice Polski koszt wysyłki ustalany jest indywidualnie.
Wraz z przesyłką dostarczany jest dokument sprzedaży.

Warunki płatności

Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za zamówiony w Opona.pl produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, gdy płatność następuje przy odbiorze.

Płatność za pobraniem

  • płatność następuje przy odbiorze przesyłki. Gotówkę przekazujecie Państwo kurierowi firmy spedycyjnej, który dostarcza przesyłkę.

Przedpłata

  • płatność przelewem na nasze konto, co wydłuża proces realizacji zamówienia, ponieważ sklep musi zaczekać na zaksięgowanie środków na koncie. Należy jak najszybciej przelać całą sumę podaną w potwierdzeniu zamówienia. Jeżeli w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia, wymagana kwota nie wpłynie na konto, zarezerwowany towar zostanie ponownie wystawiony na sprzedaż.

W przypadku niektórych towarów mało popularnych lub sprowadzanych na zamówienie, zastrzegamy sobie możliwość pobierania zaliczki w wysokości 30% wartości towaru lub przedpłaty.

Składanie zamówienia

Zamówienia mogą być składane za pośrednictwem strony internetowej www.opona.pl w każdym dniu tygodnia przez 24 godziny na dobę. Zamówienie może być jedynie zrealizowane poprzez prawidłowe wypełnienie formularza za pośrednictwem naszego sklepu (dodanie towaru do koszyka). Po złożeniu zamówienia na podany adres e-mail zostaje wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym, w który należy kliknąć, aby potwierdzić zamówienie. W formularzu należy podać dane do wysyłki oraz opcje wystawienia faktury. W razie stwierdzenia niezgodności przesłanych przez Spółkę danych, Klient powinien ten fakt niezwłocznie zgłosić Spółce drogą elektroniczną na adres sklep@opona.pl

Prosimy o konieczne zapoznanie się z treścią listu i sprawdzenie poprawności zawartych w nim danych. W razie stwierdzenia niezgodności przesłanych przez nas danych, prosimy o kontakt ze sklepem internetowym Opona.pl.

Dla szybkiej i sprawnej realizacji zamówienia bardzo istotne jest podanie danych kontaktowych, przede wszystkim adresu e-mail oraz telefonu.

W pole uwagi prosimy wpisywać niestandardowe informacje, które mogą ułatwić realizację zamówienia.

Jeśli zamówienie nie zostanie potwierdzone w przeciągu 7-dni od chwili złożenia, będzie ono usuwane. Istnieje również możliwość złożenia zamówienia drogą telefoniczną bądź za pomocą poczty elektronicznej (wysyłając e-maila na adres sklep@opona.pl) lub faksem.

Realizacja zamówienia

Zamówienia realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00. W przypadku potwierdzenia złożonego wcześniej zamówienia do godziny 13-stej, realizacja zamówienia wynosi 1 (jeden) dzień roboczy. W przeciwnym wypadku realizacja zamówienia wynosi do 2 (dwóch) dni roboczych od złożenia zamówienia.

Automatyczne przyjęcie zamówienia przez sklep internetowy nie jest równoznaczne z potwierdzeniem jego realizacji. Informację o terminie realizacji zamówienia, dacie dostawy otrzymacie Państwo za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że zamówiony towar będzie dostępny. W przypadku niedostępności danego towaru, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o anulowaniu złożonego Zamówienia z powodu braku Towaru lub o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację Zamówienia z prośbą o potwierdzenie woli dalszej ich realizację.

Warunki dostawy

Czas dostawy produktów niezależnie od realizacji zamówienia wynosi nie więcej niż 30 dni od dnia zawarcia umowy. Termin otrzymania przesyłki to każdorazowo czas skompletowania zamówienia powiększony o czas dostawy. Towar zakupiony za pośrednictwem Sklepu Internetowego Opona.pl, dostarczany będzie za pośrednictwem firmy kurierskiej. Spółka nie przewiduje osobistego odbioru towaru zakupionego za pośrednictwem Sklepu Internetowego Opona.pl. Firma kurierska dostarcza przesyłki w godzinach 8 - 17 do klientów indywidualnych oraz w godzinach 8-16 do firm. W celu ustalenia dokładnej godziny doręczenia przesyłki , prosimy o kontakt z firmą kurierską w dniu dostawy. W sytuacji, gdy dostarczający przesyłkę kurier nie zastanie Państwa, pozostawi informację o próbie jej doręczenia, w postaci AWIZO. Pierwszego dnia po próbie dostarczenia, paczka będzie na Państwa czekać w lokalnym oddziale firmy kurierskiej, skąd będziecie ją mogli Państwo odebrać osobiście - adres oddziału firmy kurierskiej i wszelkie szczegóły dotyczące przesyłki znajdziecie Państwo na pozostawionym przez kuriera awizo. Jeśli nie odbiorą Państwo przesyłki osobiście z siedziby firmy kurierskiej, drugiego dnia po awizowaniu paczki, kurier dokona próby ponownego jej dostarczenia pod wskazany w formularzu zamówienia adres.

Kontrola zawartości przesyłki

Przed odebraniem towaru prosimy o dokładne sprawdzenie, czy dostarczony towar jest zgodny ze złożonym zamówieniem. Opony do transportu są spięte taśmą pakową lub folią w sposób, który umożliwia odczytanie z nich podstawowych informacji. Jeśli nie możecie Państwo ich odczytać, prosimy o rozpakowanie paczki w obecności kuriera. W przypadku niezgodności towaru z zamówieniem należy odmówić odbioru i niezwłocznie skontaktować się z obsługą sklepu internetowego Opona.pl w celu wyjaśnienia sytuacji. Jeśli dotarła do Państwa uszkodzona przesyłka prosimy o spisanie protokołu szkody w obecności kuriera i niezwłoczne skontaktowanie się z obsługą sklepu Opona.pl.

Dowód zakupu

Klient dokonuje płatności na podstawie listu przewozowego, który jest świadectwem zawarcia transakcji ze sklepem Opona.pl Dowód zakupu lub faktura VAT są każdorazowo dołączane do przesyłki. Zgodnie z Dyrektywą 2006/112/WE Unii Europejskiej w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 95, poz. 798) faktura VAT nie wymaga podpisu.

Zwrot lub wymiana towaru

Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towaru zawartej na odległość bez składania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od dokonania odbioru towaru. W celu zrealizowania powyższego uprawnienia Konsument powinien przesłać oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na adres: Sklep internetowy Opona.pl ul. Połonińska 29, 35-082 Rzeszów. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towarów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co Strony świadczyły w ramach umowy zawartej na odległość, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot świadczeń uzyskanych w związku z zawarciem Umowy na odległość powinien nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni.

Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

Zwracany przez Konsumenta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, Towar powinien być zwrócony na adres: Sklep internetowy Opona.pl, ul. Połonińska 29, 35-082 Rzeszów.

Zwrotu lub wymiany towaru (bez względu na przyczyny) można dokonać tylko w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwracany towar musi być odpowiednio zapakowany, tak aby nie uległ uszkodzeniu w czasie transportu. Za właściwe wysłanie towaru odpowiedzialny jest nadawca.

Adres Wysyłki: Sklep internetowy Opona.pl, ul. Połonińska 29, 35-082 Rzeszów

Zasady reklamacji

Klient, który kupi wadliwy produkt, składając reklamację, będzie mógł  wybierać między naprawą, wymianą, obniżeniem ceny, a odstąpieniem od  umowy. Reklamacje, z tytułu wady rzeczy sprzedanej (rękojmi) lub gwarancji producenta należy przesłać w formie pisemnej na adres: HANDLOPEX S.A. ul. Połonińska 29, 35–082 Rzeszów. Ponadto Klient może przesłać reklamację w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji producenta także bezpośrednio do autoryzowanych dealerów opon danego producenta.

W wypadku trudności ze znalezieniem serwisu spełniającego powyższe warunki, lub wystąpienia innych trudności z reklamowaniem danego produktu, prosimy o kontakt telefoniczny z nami pod numerem: 17 86 04 359

Spółka rozpoznaje reklamację z tytułu rękojmi w terminie 14 dni od daty jej   otrzymania w prawidłowej  postaci. Jeżeli w ciągu 14 dni Spółka nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznała żądania za uzasadnione.

Pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń

Spółka na podstawie art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz. U. UE. L. z 2013 r. Nr 165, str. 1) informuje, że Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Aby skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych na stronie Opona.pl, Konsument może złożyć skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Platforma ODR jest interaktywną stroną internetową do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej, w tym w języku polskim. Zadaniem platformy ODR jest obsługa Konsumentów (mieszkających w Unii Europejskiej) i przedsiębiorców (mających siedzibę w Unii Europejskiej), którzy chcą skorzystać z pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych drogą elektroniczną.


Ochrona prywatności

Dokonanie zakupów w Sklepie wymaga podania informacji kontaktowych (np. telefon, adres e-mail) oraz informacji niezbędnych do wystawienia faktury i dostarczenia przesyłki. Dane wprowadzone do formularza są wykorzystywane przez Spółkę wyłącznie do tych celów. Powierzone nam Państwa dane osobowe są przesyłane i przechowywane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania polskiego prawa. Klientowi sklepu internetowego przysługuje prawo wglądu oraz poprawiania swoich danych, które w procesie składania zamówienia wprowadził do systemu informatycznego Spółki.

Wyrażam zgodę na przekazanie mojego adresu e - mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na przetwarzanie przez Sklep oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., moich danych osobowych w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w Sklepie oraz potwierdzenia objęcia transakcji Programem Ochrony Kupujących (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 ).

Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sklep w ramach realizacji umowy z Kupującym jest zobowiązany przesłać Kupującemu na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.

Postanowienia przejściowe i końcowe

 

  1. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego regulaminu
  2. Umowa sprzedaży towarów może być zawarta tylko i wyłącznie w języku polskim. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 21-11-2011 ze zmianami uwzględnionymi w dniu 13.03.2014r.
     

 

Załącznik nr 1

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Handlopex S.A.

Sklep internetowy Opona.pl

ul. Połonińska 29   
35-082 Rzeszów
sklep@opona.pl


Ja ............................................................niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/ych rzeczy ........................................................................................................................................................................................

……………………………………………………………………………………………………………………………......

numer zamówienia ............................................................................................
Data zawarcia umowy to................................................., data odbioru .......................................................................................


Imię i nazwisko....................................................................
Adres...................................................................................
Data.....................................................................................

 

Top 10 produktów
Szybki kontakt z nami
  • Infolinia - 801 000 372
  • Telefon - 17 86 04 359
Wysyłka towarów
Zamówienia złożone do godziny 13:00* z płatnością za pobraniem wysyłane są tego samego dnia. W przypadku przedpłaty, wysyłka następuje po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie.

* - opony, których waga przekracza 40kg wysyłamy tego samego dnia, jedynie w przypadku zamówienia do godziny 11:00
Szczegóły znajdą Państwo w regulaminie. W przypadku wątpliwości, prosimy o kontakt.